Praktijkcoaches

Vanuit de regio wordt door de praktijkcoach primair verenigingsondersteuning aangeboden aan de praktijkbegeleider. Dit begint bij het aanbieden van een adequate praktijkbegeleidersopleiding voor nieuwe praktijkbegeleiders. Na het behalen van de kwalificatie praktijkbegeleider heeft de praktijkcoach regelmatig contact met de praktijkbegeleider en bespreekt de voortgang van Scouting Academy binnen de groep. Indien gewenst wordt de groep bezocht.

De praktijkcoach speelt een belangrijke rol in de informatievoorziening en advisering aan de praktijkbegeleider over mogelijkheden van deskundigheidsbevordering voor leidinggevenden. De praktijkbegeleiders worden, indien gewenst, begeleid in het opstellen van persoonlijke ontwikkelplannen voor deskundigheidsbevordering van individuele leidinggevenden, maar ook van teams.
De praktijkcoach geeft advies over de werkwijze en mogelijke aanpak van praktijkbegeleiding in de groep. Ook geeft hij advies over mogelijkheden van deskundigheidsbevordering voor praktijkbegeleiders. Verder stimuleert de praktijkcoach de praktijkbegeleiders om het beste uit zichzelf te halen. De praktijkcoach neemt deel aan interregionale en landelijke uitwisselingsbijeenkomsten.
Periodiek wordt door het praktijkcoachteam een praktijkbegeleidercafé georganiseerd. Het praktijkbegeleiderscafé is een regionale uitwisselingsbijeenkomst voor praktijkbegeleiders.

De regio is in verband met haar grootte ingedeeld in clusters. Iedere praktijkcoach is gekoppeld aan een cluster en biedt praktijkbegeleiders uit dit cluster ondersteuning.
Praktijkcoaches in regio Noord-Veluwe / Flevoland zijn:

• Maroesja Kristel (Praktijkcoach coördinator)
  • Gaby Wieten (Flevoland excl Almere)
  • Richard van Geet (Veluwe)
  • Robert Blokesch (Almere)

Algemeen mailadres voor alle vragen gericht aan de praktijkcoaches is:
praktijkcoach@scoutingnvf.nl.