EHBO training

Snelcursus EHBO

Scouting Nederland en het Rode Kruis hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend.
Het doel van deze samenwerking is om alle kaderleden van Scouting Nederland competent te maken met enkele basisvaardigheden EHBO.

Hoe ziet de snelcursus eruit?

Onze Regio organiseert samen met een onze thema-instructeur de snelcursus bij jullie op de groep. De cursus bestaat uit een e-learning via de webshop van het Rode Kruis en een praktijkdeel van 4 uur bij jullie groep.

Wat zijn de kosten voor de snelcursus EHBO?

De cursus kost €17,= Hiervan betaal je €12,= aan het rode kruis bij het bestellen van de e-learning en €5,= bij de aanmelding in Sol als vergoeding voor de onkosten van de regio.

De volgende onderwerpen komen aan bod in de cursus:

• vier stappen voor eerste hulp
  • bewusteloosheid
  • verslikking
  • huidwond
  • bloeding
  • brandwonden
  • letsels aan botten, spieren en gewrichten
  • vergiftiging
  • neusbloeding
  • onderkoeling
  • oververhitting