Basistraining

Scoutingregio Noord-Veluwe Flevoland organiseert jaarlijks de basistraining voor leidinggevenden.
Deze training wordt volledig volgens de richtlijnen van Scouting Academy vormgegeven.
De basistraining bestaat uit 12 basismodules die verdeeld over 2 weekenden worden aangeboden.
Het eerste weekend wordt jaarlijks in oktober aangeboden, het tweede weekend in februari.
De doelgroep voor deze basistraining is nieuwe leiding die nog niet in het bezit is van een basiskwalificatie leidinggevende.

Inhoud 1e weekend:

1. Spelvisie en spelaanbod
  2. Scouting in de samenleving
  3. Scouting Academy
  4. Leeftijdseigene
  5. Activiteitenwensen en spelideeën
  6. Programmeren

Inhoud 2e weekend:

1. Motivatietechnieken en groepsproces
  2. Veiligheid
  3. Presenteren en uitleggen van activiteiten
  4. Gewenst gedrag
  5. Evalueren van activiteiten
  6. Gespreks- en overlegvaardigheden

Deelnamekosten zijn €80.
Maximum aantal deelnemers is globaal 8 deelnemers per leeftijdscategorie (bevers, welpen, scouts).
Deelnemers uit regio Noord-Veluwe / Flevoland krijgen voorrang bij inschrijving.
Bij de deelnamekosten zijn inbegrepen: overnachtingen, maaltijden, hapjes/drankjes tijdens informeel avondprogramma en het speltakkompas. Je kunt je jaarlijks vanaf 1 september inschrijven voor de basismodules door in Scouts Online (SOL) het digitale inschrijfformulier in te vullen. Lees hierbij de inschrijvingsvoorwaarden aandachtig door. Mocht je verhinderd zijn om deze training in onze regio te volgen, dan is bestaan er wellicht in andere regio’s diverse andere mogelijkheden.

Deelnemersvoorwaarden:

1. Je bent 18 jaar of ouder.
  2. Je bent door de groepsraad benoemd als leidinggevende basisniveau.
  3. Jouw groep heeft een praktijkbegeleider of een aspirant-praktijkbegeleider die dit seizoen de praktijkbegeleidersopleiding volgt.